Lär känna mig!

Sitter och funderar på hur jag ska lägga upp min träning efter sjukdomen nu. Jag har haft en hel del upp och ner gångar de senaste åren. Det började 2002 med en riktigt tuff trafikolycka där jag krockade med en lastbil med släp. min bil hamnade under lastbilen och blev totalt mosad. efter en tid på sjukhus och mycket arbete efteråt blev jag piggare och piggare. Jag har än idag problem med ryggen specielt om jag inte tränar. så nu när jag ligger här börjar låsningar och smärta komma tillbaka. jag åkte in och ut till sjukhuset under många år med besvär av ryggen. kramper, korttids förlamning och nervstörningar. efter en jäkligt envis resa har jag börjat ta mig tillbaka och sliter som ett djur på gymmet för att inte kroppen ska trilla tillbaka. jag kunde under många år inte ens hålla min dotter i famnen pga av smärtan det va det jobbigaste med att lida av detta. nu när det har gått många år är jag bra tillbaka och jag älskar att leka och träna med mina barn. Men så i december 2014 drabbades jag av mer skit. jag fick en hjärtmuskel och en hjärtsäcks inflamation som även gjorde så att en av artärerna täpptes till. jag låg på sjukan under två veckor i julas. Att se sina barn få reda på att man inte kan fira jul med dom var det som tog mig hårdast. jag skulle till Karlskrona och röntga hjärtat. Men det gick snabbt och bra så jag fick åka hem en runda till mina älskade barn på julafton innan jag någon dag senare fick åka tillbaka till sjukhuset. Från att tränat hårt och varit på gång till att inte orka gå fem meter utan hjälp är helt sjukt. min kropp var totalt slut. Med det så försvann mina planer att köra viking hinderbana i göteborg. kändes som mycket slit försvann rakt ner i avloppet. jag har nu en lång resa att vandra för att ta mig tillbaka och köra denna barnan nästa år. jag ska kämpa strida och kriga tills jag klarar av detta. Jag är så tacksam för alla som tror på mig och för Justfit i växjö som hjälper mig med sponsring inför min stora resa. Jag ska jag kan jag är min egen superhjält!!
Tack för att ni tog er tiden att läsa om detta. har ni frågor på min resa min träning eller vad ni vill så var inte rädda att fråga!
Heidi

Vilken jädrans otur du haft :/

Jag har själv för några månader sedan kört igång med pt efter sista graviditeten, var också med om en liten bilolycka när jag var gravid. Inte alls som din, tack och lov! Men fick inte röra mig under hela graviditeten och har problem med höger sida av kroppen idag, mest rygg och ben.

Svar: beklagar verkligen din olycka. hoppas allt gick bra med barnet. alltid tråkigt att få bekymmer efter olyckor. men det viktigaste då är att hålla igång. både styrka och kropps övningar men viktigast är mentalt. kämpa på!
fitnessmatte